niedziela, 15 marca 2015

Poznaj rzemieślnika (rzemieślniczkę) - Pracownia Zielona Sukienka

Kolejny już wywiad z inspirującym rzemieślnikiem, a raczej rzemieślniczką, bo jak sama nazwa pracowni sugeruje jest ona Zieloną Sukienką :)

Pracownia krawiecka, która zwróciła naszą uwagę upodobaniem do ubiorów w stylu lat 50-60'tych, prowadzona jest z prawdziwą pasją przez przemiłą osobę Pani Justyny. 

Sami planujemy skorzystać z usług Zielonej Sukienki, może i Wy się skusicie? 

Wnętrza Pracowni Zielona Sukienka
Autor/Własność: Pracownia Zielona Sukienka

Polska Mapa Rzemieślników: Gdzie możemy znaleźć Pani pracownię krawiecką?
Zielona Sukienka: Mieszkam wraz z rodziną we wsi Pisarzowice, na północ od Wrocławia. Tam też znajduje się pracownia, która jest połączona z naszym domem.

PMR Co robi Pani poza pracą w pracowni Zielona Sukienka

ZS: Uwielbiam decoupage, filcowanie na mokro, gotowanie, uprawę roślin jadalnych i ozdobnych,  a ostatnio literaturę kresową.


Pani Justyna, czyli Zielona Sukienka w akcji
Autor/Własność: Pracownia Zielona Sukienka
PMRSkąd zrodził się pomysł na Pani działalność?

ZS: Szycie to moja pasja. Mój Pradziadek Franciszek był krawcem, przed i w czasie wojny szył na miarę. Pamiętam jak babcia opowiadała mi jak w czasie wojny kobiety przychodziły ze starym płaszczem, a dziadek przeszywał cały płaszcz na lewą stronę, aby wyglądał jak nowy. Moja mama także była krawcową szyła mi w dzieciństwie sukienki, ale przyznam szczerze że nie były takie jak chciałam J. Obiecałam sobie że jak dorosnę to nauczę się szyć. Pracownia Zielona Sukienka ma historie jak z bajki. Przyśnił mi się baner, przed pomieszczeniem gdzie teraz jest pracownia (wcześniej była to graciarnia). W śnie z banera radośnie zeskoczyła kobieta ubrana w sukienkę w stylu lat 50'tych, kiedy obudziłam się rano wiedziałam, że to jest to! Dwa tygodnie później moje życie zawodowe całkowicie się zmieniło i to był początek.
 Stroje wykonane przez Pracownię Zielona Sukienka
Autor/Własność: Pracownia Zielona Sukienka

PMR: Co zmotywowało Panią do rozpoczęcia własnej działalności?
ZS: Pracownia Zielona Sukienka ma dopiero 1,5 roku. Na początku były duże emocje, trochę strachu lecz przyszedł dzień kiedy powiedziałam sobie masz talent do tworzenia przyjaznej atmosfery, połącz to z doświadczeniem zawodowym, a klienci to docenią.
PMR: Jak zdobyć umiejętności jakich wymaga Pani praca? Zdobywała je Pani w szkole czy była to pasją, która przerodziła się w firmę?
ZS: Przede wszystkim trzeba mieć wyobraźnię przestrzenną. Zawodu uczyłam się u rzemieślników, na mojej drodze stanęli nauczyciele z pasją np. Danuta Rodak, Bożena Basiak, śp. Danuta Grajewska, śp. Honorata Kumańska. To te kobiety przekazały mi najważniejsze lekcje nie tylko o szyciu, ale także o biznesie, a ja chciałam się tego wszystkiego nauczyć J
PMR: Jak wygląda proces tworzenia gotowego ubioru?
ZS: Cały proces szycia miarowego zaczyna się od zdjęcia miary: obwody, długości, omawiamy z klientem/klientką jakie ma oczekiwania co do fasonu, co lubi, a czego mamy się wystrzegać. Dobieramy tkaninę, jeśli chemia krawiec-klient zadziała od razu wszystko idzie zgodnie z planem J Najpierw wykonuję formę z papieru, przemodelowuję, następnie kroję z tkaniny. Do pierwszej przymiarki całość zszywam fastrygą. Przymierzamy na osobie i szpilkami zaznaczamy pożądany kształt. Zazwyczaj są dwie przymiarki i trzecie spotkanie to odbiór. Cały proces trwa od 5-7 tygodni.
Rysunkowe projekty strojów do animacji 
Autor/Własność: Pracownia Zielona Sukienka

PMRCzy prace wykonuje Pani sama czy może ktoś pomaga?
ZS: Tak wszystko wykonuję sama. Mój mąż pomaga mi tylko w sprawach tzw. papierkowych.
PMRJak ważna jest dbałość o szczegóły przy wykonywaniu Pani zamówień?
ZS: Dobra tkanina i wykończenie to połowa sukcesu no i jeszcze prasowanie. Nikt sobie nie zdaje sprawy ile trzeba pieścić żelazkiem, żeby wyszedł doskonały efekt. Do każdego modelu trzeba podchodzić z miłością. Mam tą świadomość, że ktoś w tym będzie chodził parę dobrych lat.
Przestrzenie Pracowni Zielona Sukienka
Autor/Własność: Pracownia Zielona Sukienka

PMR: Które projekty oraz etapy tworzenia lubi Pani najbardziej i dlaczego?
ZS: Ostatni etap szycia lubię najbardziej, czyli dopieszczanie szczegółów, ręczne podwijanie, wygładzania itp. Każdy centymetr jest obejrzany kilka razy, taki krawiecki mikrokosmos J. Ten etap jest najciekawszy, choć najbardziej pracochłonny.
Wykonany strój do animacji - kukurydza
Autor/Własność: Pracownia Zielona Sukienka




PMR: Jakie było najtrudniejsze, wymagające czy szalone zamówienie jakie zdarzyło się Pani wykonywać na indywidualne zamówienie?
ZS: Projekt strojów do animacji - kukurydza, brokuł i marchewka. Powstały od projektu na papierze do gotowego modelu. Ciekawym wyzwaniem była też sukienka z tiulu z naszywanymi centymetrowymi paseczkami z eko-skóry, efektem tego połączenia była własnoręcznie stworzona nowa tkanina.

Elementy marchewki, czyli stróju do animacji
Autor/Własność: Pracownia Zielona Sukienka

PMR: Jakie ma Pani plany na przyszłość?
ZS: Docelowo ma to być kameralna pracownia krawiecka, spokojna bez ambicjonalnych szaleństw. Dwa razy w roku targi mody we Wrocławiu, no i może w przyszłości pokazy mody, aby móc zrealizować dużą ilość własnych projektów.
Piękności wykonane przez Zieloną Sukienkę
Autor/Własność: Pracownia Zielona Sukienka

Możecie skontaktować się z właścicielką Pracowni Zielona Sukienka, Panią Justyną pod numerem telefonu: 500-102-888
Adres pracowni: Pisarzowice ok. Wrocławia
Odwiedźcie również profil Pracowni na FB - Pracownia Zielona Sukienka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz